Rekomendacje przygotowane przez Dział ds. Systemu EZD i Archiwum UJ, dotyczące zakładania spraw w systemie EZD dla Rad Dyscyplin
Poniższe wskazówki dotyczą sytuacji, gdy jednostka organizacyjna prowadzi sprawy związane z Radą dyscypliny w systemie EZD. Decyzja o prowadzeniu spraw w danej klasie w systemie EZD, powinna dotyczyć całej jednostki, gdyż tylko wówczas spis spraw w systemie EZD będzie kompletny i uporządkowany.
Chcąc rejestrować sprawy związane z Radami dyscyplin w systemie EZD, należy kierować się poniższymi wskazówkami:
Rady dyscyplin, których w ramach Uniwersytetu funkcjonuje 27, nie są jednostkami w rozumieniu Statutu UJ oraz Regulaminu organizacyjnego UJ, wobec tego nie zostały jako takie odzwierciedlone w strukturze w systemie EZD. Tym samym w zakresie rejestrowania spraw dotyczących działalności Rad, prawidłowym jest rejestrowanie ich w jednostce odpowiedzialnej za prowadzenie spraw danej Rady – najczęściej będzie to dziekanat odpowiedniego wydziału, wybierając odpowiednią klasę w JRWA:
- dla spraw związanych z posiedzeniami Rady (protokoły, zaproszenia itp.) powinna to być klasa 0032,
- dla spraw związanych z przewodami doktorskimi czy habilitacyjnymi, powinny to być klasy od 51 „Nadawanie stopni naukowych”.
Przykład: sprawa dotycząca informacji o obronie doktoratu z archeologii, prowadzonego przez Radę Dyscypliny Archeologia, powinna mieć następujący nr:
270.0032.1.2023
270 - numer Dziekanatu
0032 - numer Rad Dyscyplin
1 - kolejny numer sprawy w tej klasie
2023 - rok
Natomiast teczka przewodu doktorskiego dla doktoratu z archeologii będzie miała następujący numer:
270.5100.1.2023
W razie wątpliwości w tym zakresie proszę kontaktować się z pracownikami Archiwum UJ lub z Działu ds. systemu EZD.