Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Adres wersji produkcyjnej:

ezd.uj.edu.pl

System dostępny tylko z sieci UJ

System poprawnie obsługuje przeglądarki:
Google Chrome i Mozilla Firefox

Praca zdalna w EZD

Widok mobilny EZD

Wymagane oprogramowanie:

EZD AddIn

Oprogramowanie dostępne po zalogowaniu


Wsparcie: pomoc.ezd@uj.edu.pl

Zasady bezpiecznej pracy

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Praca zdalna w EZD

Praca zdalna na komputerze

Aby pracować w systemie EZD (https://ezd.uj.edu.pl/) z domu konieczne jest wykorzystanie uwierzytelnionego połączenia poprzez uniwersytecki Extranet. W tym celu pobierz i zainstaluj oprogramowanie Pulse Secure. Instalator jest dostępny do pobrania z użyciem poniższego odnośnika. Proces instalacji należy przeprowadzić zgodnie z instrukcją instalacji.

Pobierz program PulseSecure

W witrynie pobierania należy wybrać wersję programu, następnie system operacyjny oraz architekturę procesora (W zdecydowanej większości przypadków należy pobrać plik, który w nazwie posiada "64bit")

Instrukcja instalacji programu PulseSecure

Po uruchomieniu programu PulseSecure należy połączyć się z jednym z profili Extranet: SAP lub USOS.

Jeżeli w aplikacji PulseSecure nie ma utworzonych żadnych profili, należy utworzyć nowe połączenie z profilem Extranet SAP klikając przycisk +, wprowadzając nazwę (np. SAP) oraz w polu adres URL serwera wpisać: https://extranet.uj.edu.pl/sap jak na poniższym przykładzie:

 

 

 

 

 

 

 

Następnie łączymy się z profilem i wprowadzamy dane logowania do konta UJ (adres e-mail i hasło).

Po nawiązaniu połączenia, system EZD jest dostępny przez przeglądarkę internetową. Aby rozpocząć pracę w systemie należy otworzyć przeglądarkę (Google Chrome, Mozilla Firefox lub Microsoft Edge) i przejść do strony: https://ezd.uj.edu.pl/

W przypadku braku możliwości połączenia z Extranetem SAP prosimy o kontakt mailowy pod adresem pomoc.ezd@uj.edu.pl

Do połączenia z systemem EZD z komputera w sieci Uniwersyteckiej nie jest wymagane połączenie z Extranetem (w programie Pulse Secure).

 

Praca zdalna w aplikacji mobilnej

Aby pracować w widoku mobilnym systemu EZD, poza siecią UJ, należy jednorazowo zainstalować aplikację Ivanti Secure Access Client, która pozwoli nawiązać uwierzytelnione połączenie.

Aplikację można pobrać w: Sklepie Play (dla Android) lub App Store (dla iOS).

Po pobraniu i zainstalowaniu aplikacji należy ją uruchomić:

 

 

 

 

Pojawi się następujący widok:

 

 

 

 

W pole Adres e-mail lub adres URL firmy wprowadzamy adres profilu SAP lub USOS np.

https://extranet.uj.edu.pl/sap i wybieramy opcję Połącz.

Wówczas pojawi się okno:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

w którym należy uzupełnić pola takie jak:

Nazwa połączenia (opcjonalne): np. „SAP” lub „USOS”.

Nazwa użytkownika: adres mailowy użytkownika w domenie UJ.

Proces ponownie potwierdzamy przyciskiem Połącz, a następnie w oknie Pulse Secure należy wpisać:

swój adres e-mail i hasło – „hasło do poczty w domenie UJ”. Po jego wpisaniu wybieramy opcję Zaloguj się.

 

 

 

 

 

 

Jeśli dane wprowadzone są poprawne po chwili powinniśmy otrzymać następujący widok jak na poniższym obrazku:

 

 

 

 

 

 

Jest to potwierdzenie, że połączenie z profilem np. SAP jest nawiązane. Od tego momentu możemy przejść do przeglądarki, wprowadzić adres https://ezd.uj.edu.pl i zalogować się do systemu EZD w wersji mobilnej.

Instrukcja logowania oraz wykonywania podstawowych czynności w widoku mobilnym EZD.